Субота, 03.12.2016, 19:39
Ви ввійшли, як Гість | Група "Гости"Вітаю Вас Гість | RSS

   Царичанська загальноосвітня школа І-ІІІ ст.


Меню
Block title
Block content
Прогноз погоди
Користувачі
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 321
Географія сайту
free counters
SOFT
Online -Перекладач
Введіть текст
з на

Шкільна бібліотека

Сало Таїсія Іванівна
бібліотекар вищої категорії, стаж бібліотечної роботи 34 роки, в даній школі працює 32 роки, освіта – вища спеціальна.
    Всю роботу шкільної бібліотеки підпорядкувала єдиній меті –задоволення потреб учнів і вчителів у навчальній, методичній, науково-популярній та художній літературі. Багато часу приділяє вихованню в учнів культури читання та бережного ставлення до книги, робить все можливе, щоб діти дружили з книгою, щоб із книги черпали знання і почуття любові до своєї Вітчизни.
   В системі щоденної роботи – проведення індивідуальних бесід з учнями за матеріалами прочитаних книг, рекомендаційні списки літератури, конкурси на кращого читача, підготовка книжкових виставок, огляди літератури, літературні ігри та вечори.
    Формуванню творчої особистості сприяють читацькі конференції, усні журнали, літературні вечори, брей-ринги та ігри, подорожі по сторінках улюблених книг. Робота Таїсії Іванівни відзначена грамотою МОН України 1997 р., знаком «Відмінник народної освіти України» 2000 р.
 
Проблема: «Формування читацької компетентності учнів засобами інноваційних технологій креативної освіти в умовах шкільної бібліотеки».
Девіз: Школа – це перш за все книга. (В. Сухомлинський)
 
 
 
  Основні напрямки роботи на 2016 -2017 н.р.
 
  Завдання, що стоять перед сучасною національною школою, зміна характеру, пріоритетів і підходів до освіти та виховання, процеси інформатизації суспільства зумовлюють зміну функцій та статусу бібліотек загальноосвітніх навчальних закладів, реформування їх в інформаційні центри, які мають здійснювати, в першу чергу, інформаційне забезпечення освітньо-виховного процесу для розвитку креативності інформаційної особистості. Шкільна бібліотека – методично-інформаційний центр всього навчально-виховного процесу.
   Робота бібліотеки школи у 2015-2016 н.р. була направлена на виховання компетентного читача засобами інноваційних технологій. Бібліотека школи  забезпечувала потреби навчально-виховного процесу в усіх його ланках, надаючи систематичну, цілеспрямовану допомогу учням в опануванні знаннями. Значну допомогу надавала бібліотека вчителям, добираючи матеріали до уроків, виховних годин, інформуючи про нові надходження літератури, підручників, дисків. Систематично, у процесі надходження нової літератури, поповнювались постійно діючі та тематичні книжкові виставки.
   Чимала увага приділялась виконанню бібліографічних довідок. Діяльність шкільної бібліотеки у минулому навчальному році була спрямована на виховання в учнів інформаційної культури, любові до книги культури читання, вміння користуватись бібліотекою . Бібліотека брала активну участь у проведенні предметних тижнів: книжкові виставки, тематичні та бібліографічні огляди, презентації книг. Біьліотека щорічно бере участь у проведенні Всеукраїнської акції «Живи, книго!». В ході акції проводились рейди – перевірки стану підручників, бесіди, масові заходи, бібліотечні уроки. Всі учні школи забезпечені підручниками.
   Щорічно в школі проходить Тиждень дитячої книги, під час якого проводились літературні ігри, брейн-ринги, вікторини, конкурси, літературні КВК, літературні калейдоскопи, організовувались книжкові виставки. За підсумками районного етапу конкурсу «Шкільна бібліотека» бібліотека школи зайняла І-е м. в номінації «Компетентний читач». В новому навчальному році бібліотека разом з учителями літератури буде продовжувати роботу по вихованню компетентного читача, реалізуючи проблему формування читацької компетентності учнів засобами інноваційних технологій. Свою діяльність бібліотека і надалі буде спрямовувати на популяризацію книг серед дітей, задоволення читацьких потреб, інтересів, запитів.
   На уроках по впровадженню бібліотечно-бібліографічних знань школярі навчатимуться самостійно орієнтуватися в інформаційних ресурсах Значну допомогу в пошукові інформації користувачам і надалі буде надавати «ІНТЕРНЕТ-ЦЕНТР» при бібліотеці школи. Бібліотека продовжуватиме роботу по удосконаленню інформаційно – бібліографічного обслуговування читачів, використовуючи при цьому традиційні і інноваційні форми роботи, допомагатиме педагогічним працівникам в їх роботі над новим науково – методичним проектом «Системно-діяльнісний підхід до розвитку креативності інноваційної особистості»
 
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Поради для батьків по формуванню інтересу до читання у дітей

 
Видатний педагог В.А. Сухомлинський сказав:«...Можна жити і бути щасливим, не оволодівши математикою. Але не можна бути щасливим , не уміючи читати. Той, кому недоступне мистецтво читання, - невихована людина, етичний неук». 
Що читання корисно — знає кожен. Книги прищеплюють грамотність, поповнюють словниковий запас. Читаючи, людина розвивається духовно, навчається грамотно мислити і росте, як особистість. Саме цього всі батьки бажають своїм дітям.Психологи стверджують, що книжки потрібні дитині вже з раннього віку, адже вони :
- допомагають встановленню особливого зв'язку між дитиною та батьками;
 - допомагають пізнавати мистецтво слова та живопису, завдяки ілюстраціям;
- розвивають навички слухання;
 - допомагають підготувати дитину до процесу навчання;
 - розвивають кругозір та емоційну сферу;
 - допомагають розвитку уявлення;
 - приносять дитині задоволення.
 Але не всі діти поділяють батьківський ентузіазм. Для них книга — це покарання і нецікаве проведення часу. Донедавна книга була для людини основним джерелом інформації, а читання — популярним способом проведення дозвілля.Сьогодні підростаюче покоління замість читання хоче  слухати  аудіокниги і дивитися фільми у 3D форматі.
Комп'ютер, телевізор, мобільний телефон, dvd – все це є майже в кожному домі. А чи багато у вас книжок? Не просто паперових виробів у привабливих обкладинках, а саме книжок з великої літери. Тих книжок, які читали ваші батьки, читаєте ви, читатимуть ваші діти? Чи любите ви читати? Чи знаєте, які книжки читає ваша дитина? Чи читає вона взагалі? Поміркуйте над цими питаннями і, ми впевнені, що ви погодитесь з тим, що дитину необхідно привчати до читання .
Багато хто вважає читання «зайвою тратою часу », віддаючи перевагу екранізованим версіям творів.
Вчителі і батьки незадоволені тим, що їхні діти не люблять читати.Стурбовані дитячим освітою батьки прагнуть, у що б то не стало, прищепити любов до книг, і в своїх поривах допускають чимало помилок.Але змусити дитину вчитися неможливо , навчанням потрібно зацікавити. Кожна книга повинна прийти до дитини у відповідному віці, інакше дружба з нею може й не відбутися.
Читання вимагає праці (до речі, не тільки від дітей, але і від батьків). Телевізор дивитися набагато легше. З читанням все інакше. Як ви думаєте, з якого віку потрібно прищеплювати любов до книги?
На думку дитячих психологів, любов до читання потрібно щепити буквально з «пелюшок». Дитина краще буде розвиватися, якщо в неї ще над колискою читають книги
Психологи вважають, що прищепити любов до книги та читання можна ще до 9 років. Пізніше зробити це складно і практично неможливо. Отже, процес залучення до пізнання світу через книгу припадає на дошкільний і молодший шкільний вік.
 Щаслива та дитина, яка має таке щоденне безпосереднє спілкування з кни­гою через батьків. І щоб це спілкування продовжувалося все життя хочеться да-ти декілька порад батькам як навчити дитину любити книгу і зацікавити читанням.
    - Показуйте своїм прикладом, що читання — це добре. Читайте самі, якщо не книги, то газети, журнали або романи. Головне, щоб діти бачили читають батьки, і щоб вам подобалося читати. Іншими словами, батьки повинні відпочивати з книгою в руках.
- Є прислів’я, що будинок без книг — це тіло без душі. Хай у вашій оселі буде багато різноманітних книг, тоді рано чи пізно дитина проявить інтерес хоча б до однієї.
-Показуйте, що ви цінуєте читання:купуйте книги, даруйте  самі і отримуйте їх в якості подарунків. Нехай діти самі вибирають собі книги і журнали (у бібліотеці, книжковому магазині і т.п.).
- На видному місці повісьте список, де буде відображений прогрес дитини в читанні (скільки книг прочитано і за який термін).
- Розповідайте дітям про цінність читання. Показуйте зв'язок читання з їх успіхами в навчанні та інших справах.
Якщо Ваша дитина читає у вільний від шкільних занять час, поцікавтеся, що за книга в його руках. Загляньте в неї. Якщо, на Ваш погляд, книга антигуманна, обговоріть її з дитиною, оцініть її з позиції добра і зла, запропонуйте йому гарну книгу.
- Якщо Ваша дитина робить лише перші кроки в світ читання, радійте кожному прочитаному нею слову як перемозі. Не привертайте його увагу до помилок у читанні. Робіть це непомітно. Беріть для перших читань тільки відповідні книги - яскраві, з великим шрифтом, де багато картинок і сюжет, за яким цікаво стежити.
-Заохочуйте дитину у відвідуванні бібліоте-ки та її заходів. Беріть її з собою, коли самі йдете в бібліотеку. Вчіть користуватися її фондами та довідковим апаратом. Консультуйтеся з бібліотека-рем  у виборі книг для дитини.
-Підпишіться на журнали для дитини (на його ім'я!)з урахуванням його інтересів і захоплень. Нехай дитина разом з вами вибере потрібний журнал або газету з каталогу. Вибрані самостійно періодичні видання він буде читати охочіше.
-Читайте дитині книги з самого дитинства:казки на ніч малятам і веселі розповіді дошкільнятам.

-Читайте, коли цього просить дитина, а не коли вам зручно.
Нехай це будуть 5 хвилин читання в задоволення, ніж півгодини «зобов’язалівки».
 
-Прищеплюйте любов до книг, як до різних предметів — це незамінна умова любові до читання. Вчіть акуратно поводитися з виданнями, не ламати книгу, не виривати сторінки. Адже дбайливе ставлення відрізняє улюблені речі від нелюбимих.
  -Не відмовляйте дитині в читанні, коли він сам навчиться читати. Перехід до самостійного вивчення книг повинен бути поступовим.
  -Важливо підбирати книги за віком. Для малюків це будуть великоформатні фоліанти з красивими, яскравими ілюстраціями. Для школярів книги з великим шрифтом. А для підлітків модно оформлені видання. Зміст теж має відповідати віку читає.
-Вчити дитину читати потрібно не нав’язливо,особливо якщо ви вчите  букви ще до школи. Читайте вивіски, заголовки газет, пишіть один одному короткі записки. Це набагато краще, ніж примушене читання.
 -Розмовляйте з дітьми про прочитане. Наприклад, про героїв та їх вчинки. Фантазуйте — можна придумати нове продовження казки або зіграти в «Червону шапочку» ляльками. Це породить додатковий інтерес до книг.
-Грайте в читання.Читайте по черзі, по слову, по реченню. Організуйте  «пошук  скарбів».Заховайте  якусь  річ,  потім  напишіть письмові  підказки  для  дитини.Якщо  ваша  дитина  неохочий  читач,  вигадайте  гру  в  читання  буденних  речей: наклейки,  коробки  з-під  чогось, старі листівки,  програми  телепередач. Лишайте дітям повідомлення, котрі  можуть  їх  зацікавити
 -Книги повинні бути різноманітними і цікавими. Тому що немає нічого гіршого, ніж читання нудного і незрозумілого.
 -Не забороняйте перегляд телевізора і гру в комп’ютері змушуючи дитину читати книгу. По-перше, тому що заборонений плід солодкий, і дитина буде ще більше прагнути до екрану, а по-друге — тому що із-за накладених заборон у дитини може скластися негативна реакція на книги.
  -Облаштовуйте в будинку зручні місця для читання.Це спонукає всіх домочадців читати більше.
  -У будинку має бути дитяча бібліотека. Збирайте книги на теми, які надихнуть дітей ще щось прочитати про це (наприклад, книги про динозаврів або космічні подорожі).
 -По черзі читайте один одномурозповіді або смішні історії. Розважайте себе самі замість того, щоб дивитися телевізор.Заохочуйте  дітей  до  читання  вголос  в  той  час,  коли  ви  готуєте,  прасуєте, шиєте.
 
  - Заохочуйте  вашу  дитину  складати  різні  історіїй  записуйте  їх,  коли  вона  розповідає.  Зробіть  її  власну  збірку  оповідань,   записуючи  історії,  додаючи  дитячі  малюнки. Пізніше  ваша  дитина  зможе  читати  свою  книгу  вам,  товаришеві, молодшим  братикові  чи  сестричці.
   -Заохочуйте читання дітей вголос, коли це тільки можливо, щоб розвинути їх навички і упевненість у собі.
   -Частіше запитуйте про те, що діти читаютьі яка їх думка про цю книгу.
 -Дітям краще читати короткі розповіді, а не великі твори: тоді у них з'являється відчуття закінченості і задоволення.
- Нехай діти кожен вечір читаютьперед тим, як заснути.Заводьте сімейні традиції, пов’язані з читанням. Наприклад, недільним вечором — спільне читання.Читання  перед  сном  повинно   стати  регулярною  сімейною  традицією.Перед  читанням  провітріть  кімнату, а  якщо  дитина
    стомилася – зробіть  фізкультурну  паузу.
  -З самого дитинства читайте дитині  виразно, використовуйте весь свій артистизм. Для малюка це ціла вистава, яка відкриває йому книга. Нехай цей особистий театр залишається з ним завжди. Тоді, навіть ставши дорослим, людина буде так само яскраво сприймати книгу, як колись на колінах мами.
  -Відмовтеся від телевізорів в спальнях, як дитячих, так і дорослих. Адже таке сусідство не породжує любов до читання. До того ж, телевізор своїм шумом заважає читати, а супутникове телебачення відволікає безліччю каналів,  мультфільмами та телепередачами.
  -Використовуйте книжки-сюрпризив яких відкриваються віконця,або є отвори для пальців та книги-іграшки для малюків-крихіток. Такі книжки-іграшки дозволяють розвинутися фантазії і породжують інтерес до книг з самого дитинства.
  -Не хвилюйтеся, якщо ваша дитина не любить книгиабо зовсім противиться читання. Ваш настрій передається дитині, накладається на вже сформований неприйняття і створює стійкий бар’єр для зародження любові до літератури.
 Школа виховує в дітей любов до книги, знань, науки. Але нехай цей могутній вихователь іде поряд із дитиною і в сім’ї.
Можливо, сьогодні гаджети практично повністю замінили книгу, але зовсім витіснити її з нашого життя вони не зможуть. Адже читання — це ще  задоволення від тримання книги в руках, особливий ритуал з неповторною атмосферою; читання породжує гру уяви, яку не може надати жоден фільм, жодний новітній винахід.
Даруйте книги дітям. Цим ви даєте зрозуміти, що книги особливі.
 
Читайте книги, любіть їх, і тоді ваші діти будуть із
 
задоволенням читати самі!

       КНИЖКОВА  ВИСТАВКА 
 
 
 


 
 
Читати далі:>>
 

 

 
______________________________________________________________________________________________________________________________
 
ЗНАЙДИ ТА ПРОЧИТАЙ!
 
Українські бібіліотеки в Інтернеті:
 
UkrLib -найбільша бібліотека української літератури в Інтернеті, яка включає велику кількість біографій українських письменників, рефератів, творів (URL-адреса: http://ukrlib.com.ua)
 
Бібліотека української поезії - сайт містить народні та сучасні пісні, а також переклади світової поезії (URL-адреса: http://poetry.uazone.net)
 
Просвіта - електронна бібліотека українських творів. На сайті розміщено велику кількість художніх творів українських письменників (URL- адреса: http://www.internet.net/lib)
 
Бібліотека українського міста - бібіліотека української класики , історії, пропонується перекладна література і фантастика (URL - адреса: http://ukrtown.com/library)
 
Українська бібліотека - бібліотека має такі розділи: суспільні науки, політика економіка, історія, культура, біографії, релігія, теологія, права людини (URL - адреса: http://www.lib.org.ua)
 
Український центр - представлено твори українських та зарубіжних авторів, фолькльорні твори,наукові праці та дослідженння в галузі української мови (URL-адреса: www.ukrcenter.com)
 
Бібліотека україської літератури - поміщено твори репресованих авторів (http://books.ms.km.ua)
 
Українська класика, рукописи, стародруки - містить такі видання: "Енеїда" І. Котляревського, твори шевченка, М. Гоголя, І. Франка, Пересопницьке Євангеліє (1556-1561) та ін. (URL- адреса: http://www/nbuv.gov.ua/eb/ukr.html)
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
____________________________________________________________________________________________________________________
 
 
ШКІЛЬНА БІБЛІОТЕКА:
інформаційні та виховні можливості в умовах реалізації науково-методичного проекту «Креативна освіта для розвитку інноваційної особистості» Над такою темою працювали учасники обласного семінару-практикуму для керівників МО шкільних бібліотекарів на базі Царичанського району 2 листопада 2011 року. Гостинно зустрівши бібліотекарів області на чолі з методистом відділу художньо-естетичного навчання та виховних технологій ДОІППО Тетяною Василівною Ригою, директор Царичанської ЗОШ І-Ш ступенів Л.І.Сіданченко ознайомила їх з навчальним закладом, наголосивши на пріоритетній ролі бібліотеки у процесі розвитку креативної особистості. В актовій залі школи для учасників семінару працювала підготовлена бібліотекарями шкіл району виставка «Сучасні інноваційні форми роботи шкільної бібліотеки в умовах модернізації освіти», яка продемонструвала технологічний арсенал можливостей бібліотекаря щодо формування читацької компетентності учнів. Керівник РМО шкільних бібліотекарів Т.М. Продан та член районної ради бібліотекарів Онищенко В.О. наголосили, що такі форми роботи, як ігротеки, онлайн-конкурси, проектні бюро, брейн-ринги, виставки- портрети, вернісажі, вікторини і конкурси допомагають виховувати в учнів інформаційну культуру, культуру читання і спілкування. Семінар відкрила методист ДОІППО Т.В.Рига, зазначивши, що бібліотека є справжнім епіцентром шкільного життя, без якого неможливо виховати справжнього патріота і конкурентоспроможну особистість ХХІ століття.
   Зі словами привітання до гостей звернулися завідуюча районним методичним кабінетом Н.М.Полупанова., яка ознайомила слухачів з презентацією освіти району – «Приоріллю – новий стандарт освіти». На створенні позитивного іміджу сучасної бібліотеки акцентувала увагу й директор районної централізованої бібліотечної системи Л.В.Костенко. Далі на гостей чекала театралізована програма «Вас вітають берегині Книжкового царства», акторами якої виступили бібліотекарі району. Зацікавили гостей форуму, прес-тайм та екскурсія до шкільної бібліотеки під назвою «Шкільна бібліотека – інформаційний центр школи». Члени шкільної ради бібліотек представили систему роботи, акцентували увагу на формуванні вмінь школярів користуватися бібліотекою, її послугами і довідниковим апаратом. Засідання – тренінг «Креативна актуалізація фахово-особистісного потенціалу в умовах модернізації освіти» для учасників семінару у мультимедійному кабінеті провели заступники директора з НВР Царичанської ЗОШ І-Ш ступенів Ольга Миколаївна Блоха і Таїсія Вікторівна Рашевська. Інтерактивні форми роботи «Кубування», «Жива бібліотека», складання метаплану забезпечили невимушеність живого спілкування, толерантність, доброзичливість та емоційність, а також допомогли з’ясувати причини зменшення ролі бібліотеки і шляхи її вдосконалення. На думку фахівців, сучасна бібліотека має стати центром відкриттів і творчості учнів.
Актуальною вимогою сьогодення стала розроблена бібліотекарем Царичанської ЗОШ І-Ш ступенів Т.І.Сало модель компетентного читача 11-річної школи. Авторський проект містить узагальнену систему роботи бібліотекаря щодо пропаганди читання, організації самоосвітньої роботи учнів засобами бібліотечно-бібліографічних знань. Проведення Т.В. Ригою інтерактивного опитування у формі «відкритого мікрофону», з теми «Сучасна шкільна бібліотека. Перспективи розвитку» сприяло окресленню планів шкільної бібліотеки на майбутнє. Прийняття рекомендацій семінару підсумувало результативну діяльність його учасників, їхнє прагнення до співпраці і творчої самореалізації. Сприяючи реалізації державної політики в галузі освіти, шкільна бібліотека має виховувати в учнів шанобливе ставлення до книги і культуру читання, формувати читацьку компетентність, популяризуючи українську книгу. Взявши за кредо своєї діяльності відомі слова В.Сухомлинського «Школа –це, перш за все, книга», шкільні бібліотекарі району пропагують літературу, яка виховує патріотизм і кращі загальнолюдські якості, формує конкурентоспроможну і мобільну особистість. Учасники семінару переконалися що шкільні бібліотеки мають широкі інформаційні та виховні можливості в умовах реалізації науково-методичного проекту «Креативна освіта для розвитку інноваційної особистості».
 
Онищенко В.О. – член ради бібліотеки Царичанської ЗОШ І-Ш ступенів
 
 
Міні-профіль
Гість

Повідомлення:

Група:
Гости
Час:19:39

Гість, ми раді вас бачити.
Будь ласка зареєструйтесь або авторизуйтесь!
Логін:
Пароль:
Календар
«  Грудень 2016  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
Час
Категорії розділу
Знайди себе
Нас знають
Пошук
Статистика
Український рейтинг TOP.TOPUA.NET


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Сьогодні були на сайті


Copyright MyCorp © 2016
Конструктор сайтів - uCoz